Wanted: Flying interested host family

Anybody can read this forum but only registered Guests can add Posts !

Moderator: lindingmar

lindingmar
SAPS Diamond Member

Wanted: Flying interested host family

Postby lindingmar » Thu Sep 16, 2010 12:50 am

Från: Sara Gunnedal <sara.gunnedal@afs.org>
Ämne: AFS söker en flygplansintresserad värdfamilj!
Till: lassehenrysson@yahoo.se
Datum: måndag 13 september 2010 16:45
Hej!
Jag skriver till dig då jag fått din mailadress från en annonssida för flygplan, flygplansdelar och även din annons där du annonserade ut en hustomt.

Jag heter Sara Gunnedal och arbetar på AFS Interkulturell Utbildning. Vi är en ideell organisation som arbetar med ungdomar över hela världen. Vi sysslar främst med utbytesresor för ungdomar i åldrarna 16-18 år. Vi har även volontärprogram för vuxna där vi samarbetar med andra ideella hjälporganisationer som arrangerar samhällsprojekt av olika slag, runt om i världen.

Tanken med våra utbytesprogram är att sprida kunskap och förståelse för andra kulturer. Allt i ett fredsbyggande syfte.

Jag arbetar med studenternas ansökningar och försöker därför hitta bra och passande värdfamiljer till dem.

I år har vi en jätte intressant student som heter Shota. Han kommer från Thailand och är en mycket nyfiken och utåtriktad 17-åring.

Valet har i år fallit på Sverige på grund av ett specifikt intresse för svenska JAS Gripen och svensk flygplansteknik. Han vill gärna uppleva vår svenska kultur, lära sig språket och få nya perspektiv och infallsvinklar.

Jag jobbar särskilt med hans ansökan och det skulle vara roligt om vi kunde hitta en familj som delar hans specifika intresse!

Jag är själv inte insatt i någon form av flygplans forum eller har, tyvärr, inte de kontaktnät som delar ett lika starkt intresse för flygplan som Shota.

Jag hör av mig till dig för att se om du har några tips eller idéer på flygplansintresserade människor eller familjer som skulle vara intresserade av att bli värdfamilj till Shota under året.
Shota bor just nu i en såkallad "välkomstfamilj" där han kan bo till och med 22 september.
Värdfamiljskapet skulle vara aktuellt från och med den 22 September - 03 Juli 2011.

Vill man veta mer, än får man gärna kontakta mig på: 08- 556 949 34
eller på sara.gunnedal@afs.org Man får även gärna se vår hemsida: http://www.afs.se

Jag skulle vara oerhört tacksam om du ville hjälpa mig att förmedla kontakten!
Tack på förhand!
Vänliga Hälsningar,
Sara Gunnedal
AFS Interkulturell Utbildning
sara.gunnedal@afs.org
08- 406 00 00

Return to “SiljanAirPark Public Forum”