Brommatornet på hugget ?

Anybody can read this forum but only registered Guests can add Posts !

Moderator: lindingmar

danne
Site Admin

Brommatornet på hugget ?

Postby danne » Sat Sep 15, 2012 2:09 pm

Jag har börjat flyga med Skåningarna mellan Bromma och Landvetter lite då och då på sista tiden.
Igår fick jag två approacher till priset av en när vi skulle landa på Bromma !

Mitt i finalen drar vår Avro100 plötsligt på för fullt och gör en go-around. Jag kikar ut genom fönstet och ser två ganska stora maskiner vid tröskeln bana 12, en mitt på och en mellan motoruppkörningen och tröskeln. Kaptenen meddelar lite käckt att "föregående flygplan hann inte starta så därför gör vi ett nytt försök".

Några reflektioner:

1. Undrar om tornet pressar ut kärrorna onödigt tätt ? Själv har jag blivit oprofesionellt bemött av nämnda torn när jag på finalen undrade varför jag inte fick "klart landa" och dom svarade "vad tror du att du håller på med?".....

2. Kul att göra ett landningsvarv med en Avro100, lite större än vad jag är van vid. Någonstans vid Älvsnäs gjorde han bas.

3. Halva kabinen satt och kacklade och skrattade om till synes helt andra grejor än flygning. Det är tydligen bara vi flygnördar som bryr oss.

4. När vi skulle gå av meddelade kabinpersonalen att vi fick fråga kaptenen om det "var någonting vi undrade över vad det gäller landningen". Någon sorts krishantering, i alla fall för flygnördarna. Dom andra verkade inte märka något...
Att flyga är att leva

Return to “SiljanAirPark Public Forum”