För första gången i Siljan AirParks historia har vi nu fått våra egna riktigt preparerade skidspår! Har lånat in en spårsläde från Siljansnäs maskin och Pär Lindahl från Siljansnäs hjälpte oss att köra upp spår. Ett gediget arbete då han körde 4 vändor för att platta till ordentligt runt spåren också. Nu har vi 4,5 km spår som sträcker sig in över hagarna och runt fältet. En mycket vacker tur! Har bifogat lite bilder från helgens kanonväder med skidåkning och lite modellflyg (har plockat fram en av mina barndomsleksaker och börjat flyga med i väntan på röjd bana för fullskaleflyg

Mitt och Wanjas förslag är att vi bildar Siljan AirPark friluftsklubb (SAFK) - här kan alla vara med som vill nyttja skidspår och vandringsleder. Lägger vi som använder detta någon hundralapp då och då så kan vi säkert hålla detta i trim. Hör av er via forumet eller till mig via mail - tacksam om ni som tänker använda spåret ansluter sig så vi kan dela på kostnaden för preparation.
IN ENGLISH!
For the first time in Siljan AirPark history we now have our own professionally prepared ski tracks! I have borrowed a "ski track sleigh" and hired Per Lindahl to run with the snow mobile around the track. A well done job where he took 4 rounds in order to pack the snow firmly - next time we run it it will only be one round I guess. Now we have 4,5 km of tracks that go out on the cattle fields and the airfield. A very nice tour! I have attached some pictures from this weekends beautiful weather with some skiing and model flying (I have picked up one of my child toys and started to fly with it as we wait for the runways to be cleared in order to start full scale flying again at ESVS!

Me and Wanjas suggestion is that we establish Siljan AirPark outdoor club where everyone intersted in having ski tracks and trails and other nice things to do around and in the airpark. If we collect a little money we will be able to maintain ski tracks for instance. Please contact me via the forum or on mail in order to sign up - I really appreciate if the ones who want to use the ski tracks can participate in covering the costs.
Best regards!
Johan and Wanja